Prywatność

Wakacyjny biznes — budka z lodami włoskimi i goframi

Czy wiesz, że lodziarnia może Ci przynieść nawet 800-procentową marżę i bardzo wysoki zysk? Jeżeli zastanawiasz się nad wejściem do lodowego biznesu, rozważ otwarcie budki z lodami. Mobilna lodziarnia może zwiększyć Twoje szanse na sukces. Sprawdź dlaczego.

Mobilna budka z lodami — zalety, które musisz znać

Dlaczego mobilna lodziarnia może być Twoją szansą na lukratywny biznes? Ten typ działalności w branży gastronomicznej ma bardzo wiele plusów.

Idealne rozwiązanie na sezonowy biznes gastronomiczny

Kiedy najchętniej je się lody? Chociaż w ostatnich latach ten zmrożony deser cieszy się popularnością przez wiele miesięcy roku, konsumenci sięgają po niego przede wszystkim w sezonie wakacyjnym, a zatem mniej więcej od maja do września. To w tym okresie możesz zarobić najwięcej!

Budka z lodami pozwala Ci ograniczyć czas sprzedaży do okresu największego popytu na lody. Poza sezonem możesz np. zmienić profil działalności albo zaprzestać jej aż do kolejnego roku. Byłoby Ci to trudniej zrobić przy wynajmie lokalu stacjonarnego.

Przyczepa gastronomiczna może stanąć tam, gdzie są Twoi klienci

Znalezienie idealnej lokalizacji na lodziarnię stacjonarną to poważne wyzwanie. Aby odszukać lokal położony przy ruchliwym ciągu komunikacyjnym, odpowiednio dostosowany do wymogów sanepidu z rozsądnym czynszem, trzeba się często bardzo namęczyć. W wielu miejscowościach „wytropienie” takiego miejsca jest wręcz niemożliwe!

Tymczasem budkę z lodami można postawić w niemal dowolnym miejscu oraz zmieniać jej lokalizację w miarę potrzeb. A to oznacza, że możesz np. przemierzać Polskę lub jej region, odwiedzając kolejne festiwale food trucków. Możesz też pojawiać się na różnych eventach przyciągających tłumy. Będzie Ci też łatwiej ustawić lokal przy ruchliwej promenadzie nadmorskiej albo kurortowym deptaku w górach. Jednym słowem: mobilna lodziarnia oznacza łatwiejsze dotarcie do klienta, a w efekcie lepszą sprzedaż.

Budka z lodami na wynajem — możliwość współpracy w ramach franczyzy

Dopiero wchodzisz w lodowy biznes i nie jesteś pewien, czy w Twojej okolicy ten pomysł na działalność zadziała? A może chcesz się przekonać, czy podołasz prowadzeniu lodziarni? Aby na start nie ponosić dużego ryzyka, możesz się zdecydować na współpracę franczyzową ze sprawdzoną marką. W tym modelu nie musisz mieć dużego budżetu na początek i dostajesz gotowe know-how. To sprawia, że Twoja budka oferująca lody ma większe szanse na sukces.

Mobilna przyczepa gastronomiczna = niższe koszty działalności

Budka oznacza brak czynszu najmu. To sposób na znaczne obniżenie kosztów działalności, bo stawki za lokale w najlepszych miejscach miasta mogą sięgać nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie! Gdy zredukujesz ten wydatek (w zamian może Cię czekać znacznie niższy koszt dzierżawy terenu pod działalność), Twoje profity z prowadzenia lodowego interesu wzrosną.

Jak wyposażyć mobilną lodziarnię, żeby stała się atrakcją w Twoim mieście?

Co zrobić, żeby mobilna budka przyciągała klientów? Warto zadbać w pierwszej kolejności o profesjonalny sprzęt do produkcji lodów. Na start dobrym wyborem jest automat do świderków lub innych lodów soft. Jego obsługa jest prosta i intuicyjna. Warto zdecydować się na model, który pozwala przygotować minimum 2 smaki i mix zmrożonego deseru. Bardziej rozbudowana oferta zwróci na siebie uwagę!

Zadbaj też o dobry branding. Budka powinna być kolorowa i rzucać się w oczy. Dobrze, jeśli działasz pod znaną marką. To również może Ci pomóc.

Zastanów się też nad zagospodarowaniem otoczenia mobilnej lodziarni, jeśli to możliwe. W okolicy warto ustawić np. potykacz z reklamą, 1-2 stoliki lub kilka leżaków oraz parasol. Dzięki temu zatrzymasz klientów na dłużej i stworzysz wrażenie większego ruchu w lokalu.

Potrzebujesz pomocy przy otwarciu budki sprzedającej lody? Chcesz się doradzić przy wyborze sprzętu? Skorzystaj z naszego wsparcia! Zapraszamy do kontaktu.