Prywatność
Budowa marki lodowej – jak wyróżnić się na rynku i zdobyć lojalnych klientów

Budowa marki lodowej – jak wyróżnić się na rynku i zdobyć lojalnych klientów

Sprzedaż lodów to intratny biznes – ten mrożony deser jest nieustannie popularny. Sęk w tym, że wraz z popytem rośnie podaż. A to oznacza, że musisz się mierzyć z konkurencją. Rozwiązanie? Zbuduj markę swoich lodów – wizerunek w oczach klientów przekłada się na sprzedaż. Zobacz, jak nad nim pracować.

Branding w lodo-biznesie ma coraz większe znaczenie!

Jeszcze kilka lat temu klienci nie zastanawiali się zbyt długo, gdy mieli ochotę na lody – zaglądali do pierwszej lodziarni, którą mieli po drodze. Oferta poszczególnych lokali nie różniła się zbyt mocno, a mrożone desery z witryny często smakowały podobnie do tych z pudełek dostępnych w sklepach.

Taka sytuacja rynkowa to jednak dzisiaj przeszłość. Obecnie lodziarze mierzą się z ogromną konkurencją, a ich klienci świadomie wybierają lokal, do którego przyjdą po ulubiony deser. Często dlatego, że ufają danej marce i wiedzą, czego mogą się po niej spodziewać.

Jeżeli więc zależy Ci na tym, aby klienci zaczęli liczniej przybywać do Twojego lokalu i – co jeszcze ważniejsze – wracali do niego i polecali Twój brand innym – zadbaj o budowanie świadomości marki.

Jak budować świadomość marki lodowej i ją stopniowo zwiększać?

Co wpływa na to, jak Twoja lodziarnia jest postrzegana i jak duża jest rozpoznawalność marki? Oto kilka czynników, które mają szczególne znaczenie.

Jakość lodów i ich smak to podstawa brandingu

Żeby klienci pokochali Twoje lody, musisz zacząć od najważniejszego – ten mrożony deser w Twojej wersji musi być naprawdę smaczny. I to bez względu na to, czy produkujesz wymyślne lody rzemieślnicze, czy sprzedajesz lody soft z automatu. W obu przypadkach goście docenią kremową, jedwabistą konsystencję i fenomenalny aromat – taki, w którym zamiast sztuczności czuć naturalne, dobre składniki.

Jak osiągnąć taki efekt i jego powtarzalność? Potrzebujesz dobrych surowców lub półproduktów i świetnej receptury. Równie ważny jest sprzęt do produkcji. Markowe, sprawdzone maszyny do lodów ułatwią Ci osiągnięcie fenomenalnego efektu.

Wybór smaków a wizerunek

Klienci doceniają także duży wybór smaków. Im jest ich więcej i im są ciekawsze, tym większym „magnesem” jest dla kupujących Twoja lodziarnia. Powód? Każda wizyta może dostarczyć zupełnie nowych doświadczeń i być niespodzianką.

Jednak pamiętaj, że niektórzy klienci preferują klasykę. Dlatego poza zmieniającymi się, nawet codziennie, wariantami lodów, miej w menu stałą pozycję. Chodzi o smaki-pewniaki, które zawsze się sprzedają. Śmietanka, truskawka, czekolada – to absolutne minimum.

Lokalizacja lodziarni a rozpoznawalność marki

Lokalizacja zadecyduje o tym, ile osób przyjdzie do Twojej lodziarni spontanicznie – np. podczas przechadzki po mieście czy parku. Jednak dobrym brandingiem możesz przełamać wyzwania lokalizacyjne. Niejedna rzemieślnicza pracownia lodów schowana w bocznej, niepozornej uliczce, cieszy się codziennie dużymi kolejkami. Powód jest prosty – wieść o tym, że mają dobre lody, szybko się niesie!

Marketing a budowanie wizerunku lodziarni

Przy zwiększaniu rozpoznawalności marki lodziarni ogromne znaczenie ma komunikacja marketingowa. Jak ją prowadzić?

  • Dołącz do mediów społecznościowych i informuj klientów na bieżąco, jakie lody masz w ofercie. Nie poprzestawaj na tekstach. Niech mówią obrazy – zdjęcia albo krótkie nagrania, np. na Instastories czy TikToka.
  • Zadbaj o dobry system identyfikacji wizualnej marki: chwytliwą nazwę i zapadające w pamięć logo, które będzie łatwe do rozpoznania. Niech znajdzie się nie tylko na szyldzie, ale w innych materiałach promocyjnych.
  • Pomyśl o programie lojalnościowym – niech klienci zbierają pieczątki i np. co 10. loda odbierają za darmo. To działa jak magnes!

Jak widzisz, świadomość marki lodziarni możesz budować i zwiększać na wiele sposobów. Zadbaj o tę kwestię, a uda Ci się nakręcić sprzedaż nawet przy dużej konkurencji. Potrzebujesz pomocy? Sprawdź nasze szkolenia lodziarskie albo skontaktuj się bezpośrednio i uzyskaj wsparcie od ekspertów z ponad 24-letnim doświadczeniem.